.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
رايزني براي رفع تنش اجتماعي رحمت‌آباد رودبار

بخشدار رحمت‌آباد و بلوكات رودبار درباره استعفاي 30 نفر اعضاي شوراي اسلامي اين بخش گفت: رايزني براي تلاش تنش اجتماعي منطقه رحمت‌آباد در حال انجام است.

سلطانعلي صفري اظهار داشت: دولت براي سرمايه‌گذاري و سرمايه‌گذار اهميت ويژه‌اي قائل شده است.
وي با اشاره به اينكه رحمت‌آباد و بلوكات از بخش‌هاي محروم گيلان و كشور به شمار مي‌آيد، افزود: بسياري از جوانان از عدم اشتغال در اين منطقه رنج مي‌برند و براي امرار معاش به شهرها و استان‌هاي همجوار كوچ مي‌كنند.
به گفته صفري با توجه دولت بر ماندگاري مردم در روستا و تقويت كشاورزي، سرمايه‌گذاري در بخش روستايي مورد حمايت دولتمردان از جمله بخشداري قرار مي‌گيرد.
بخشدار رحمت‌آباد و بلوكات تصريح كرد: اين بخش به دليل داشتن چشمه‌هاي آب معدني و منابع عظيم شن و ماسه كوهي و رودخانه‌اي همواره مورد توجه سرمايه‌گذاران قرار بوده است.
وي با بيان اينكه اساس كار روستا بر محور كشاورزي و دامداري است، گفت: براي استفاده از آب در مصارف بسته‌بندي و صنعتي بايد همه جوانب لحاظ شده تا به كشاورزي مردم آسيب وارد نشود.
صفري خاطرنشان كرد: اشخاص بسياري براي بسته‌بندي آب تقاضا داده‌اند كه اين تقاضاها پس از بررسي و طي مراحل قانوني در هر نقطه كه به كاربري آب كشاورزي روستائيان ضرري وارد نكند، مورد استقبال مردم و مسئولان قرار مي‌گيرد.
بخشدار رحمت‌آباد و بلوكات افزود: اگر استفاده نادرست از آب كه شاهرگ حياتي روستا به شمار مي‌آيد و نقش مستقيم در اقتصاد روستا دارد، به حيات روستا آسيبي وارد نكند، مردم و مسئولان از اين سرمايه‌گذاري حمايت مي‌كنند.
وي ادامه داد: مسائل پديد آمده درباره چشمه دگارود يكي از مواردي است كه بخش رحمت‌آباد و بلوكات از چند سال قبل با آن مواجه بوده و افراد بسياري براي بسته‌بندي آب دگاچشمه درخواست داشته‌اند و برخي نيز اقدام به اخذ مجوز از آب منطقه‌اي نيز كرده‌اند.
به گفته صفري شخص حقيقي سرمايه‌گذار از سال 85 پس از دريافت مجوز بسته‌بندي آب با تنش اجتماعي مواجه شده است.
بخشدار رحمت‌آباد و بلوكات اظهار داشت: اهالي روستاهاي سيدان، رودخانه، چاك، پشتهان، دشتويل، چله‌بر، اناركول، شيركوه، دارامحله، سندس و توتكابن به دليل اينكه زمين‌هاي كشاورزي و باغ‌هاي آنان در پايين دست واقع شده معتقدند منبع اصلي آب زراعي آنان دگاچشمه بوده و با هر بهره‌برداري كه بخواهد از اين آب به عنوان مصارف غيركشاورزي استفاده كند مخالفت مي‌كنند.
وي تصريح كرد: بسياري از اهالي با مراجعه و ارسال نامه به بخشداري و فرمانداري و همچنين تنظيم صورت جلسه‌هاي متعدد اعتراض و مخالفت خود را در اين زمينه اعلام كرده‌اند.
صفري خاطرنشان كرد: با توجه به اين موارد سرمايه‌گذار با استناد به مجوزهاي صادره بهره‌برداري از كارخانه آب را اصرار دارد و در اين راستا شوراهاي اسلامي روستاهاي مذكور پس از تلاش‌هاي مكاتبه‌اي و حضوري كه به نتيجه مطلوب نرسيد، استعفا كردند.
وي افزود: اكنون در حال رايزني براي مهار تنش اجتماعي به وجود آمده هستيم.
عضو شوراي اسلامي بخش رحمت‌آباد و بلوكات نيز به خبرنگار فارس گفت: حدود پنج سال قبل شخصي خواستار احداث شركت آب معدني شد اما پس از گذشت يك سال ادبيات و روال منطقي اين فرد به ادبيات زور تغيير روش داده و تنش اجتماعي را در منطقه پديد آورد.
رامين بختيار افزود: ايجاد مشكلات بين مردم و نگراني آنان و همچنين به دليل عدم دسترسي به مسئولان شهرستان بسياري از آنان به شوراهاي اسلامي مراجعه كردند و مخالفت مردم نسبت به احداث شركت آب معدني به اطلاع مسئولان شهرستان رسيد.
به گفته وي آب چشمه دگا 80 هكتار از شاليزارها و 100 هكتار از باغ‌هاي زيتون را زير پوشش دارد و بسياري از كشاورزان با حفر چاه از آب رودخانه در مصارف كشاورزي استفاده مي‌كنند.
بختيار با بيان اينكه مسئولان موظفند از سرمايه‌گذار حمايت كنند، تصريح كرد: بهره‌برداري آب توسط اين شركت شاهرگ حياتي منطقه را قطع مي‌كند.
عضو شوراي دارا محله خاطرنشان كرد: در اواخر سال گذشته نامه‌اي خطاب به مسئولان شهرستان تهيه و تنظيم شد و مخالفت كشاورزان و مردم 12 روستا به اطلاع مسئولان رسيد، اما با توجه به مخالفت مردم و ناديده گرفتن نظر اعضاي شورا مجوز را براي اين فرد صادر كردند.
وي افزود: با انجام اين امر 30 نفر از اعضاي شوراهاي اسلامي بخش به دليل عدم توجه به خواسته‌هاي آنان استعفا كردند.
بختيار از مسئولان ذي‌ربط خواست مشكلات پديد آمده را برطرف كنند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.177 seconds.